Ja jag har ingen aaning... ?

Satt och funderade lite på detta med musik.
Och jag känner bara att det var bättre förr..

Jag kan inte för mina vildaste fantasier förstå HUR någon ska kunna få upp klassen på musiken idag till som det var förr.
Sen förstår jag ju självklart att det hänger precis på vad man tycker om och värdesätter för typ av musik.
Men säg som Guns n Roses, Ozzy, Mötley Crüe,  ja faktiskt till och med Bon Jovi för att bara nämna några enstaka.. Jag bara undrar när det ska komma grupper som kan kamma på det sättet in i en hel nation och stanna kvar i så många år.
Jag vet inte vad liknelserna skulle kunna vara.. jag kan nog inte komma på någon.
Och det är så synd.

De flesta band som spelar är ju helt totalt bortglömda om X antal år.. CrashDiet försöker att få upp 80-90- talsrocken lite, och de gör det så bra, men kommer de att lyckas..?
Ja det vet vi ju om massa med år. Jag tvivlar.

Nu är det bara massa RnB, covers och en massa annan syntad skit.
( ja för 80-tals-disco-wannabee  i stil med Ghostbusters vill ju oxå lyckas)
Nu är det ju inte så att jag tycker det är dåligt, det är inte det det handlar om, utan jag vill ha fram fler rocklegender.
Vad hände liksom?
Nu kommer ju alla såna bara dö ut..
Finns ju många nu som kommer bli legender, säkert både Lady Gaga, Britney och Miley Cyrus.
Men rocken???

Ja jag har säkert jättefel, och jag vet att allt utvecklas och går framåt. 90-talsrocken är säkert död nu vid det här laget, men eftersom vi lever i en tid då allting är så 'inne' så saknar jag ändå massor.
2000- talet accepterar och lyssnar på allt. Verkligen allt. Och det mesta funkar.
Men kan man inte köra någon slags smidig mix?

Jag har säkert hur fel som helst och är ute och cyklar i 180 men vafan... vart är alla nya?

//Monixx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0